zondag, mei 13

# TAFEL BEZOEKERSCENTRUM DE VEENWEIDEN

April 2011 was ik met mijn gezin in het bezoekerscentrum de Veenweiden in het natuur/recreatiegebied de Zegersloot (Alphen aan den Rijn). Een prachtig gebouw met een mooi doel, maar zonder een mooie tafel. En juist daar wil/kan ik iets aan doen. Met dit idee in mijn hoofd heb ik contact gezocht met het bestuur en afgesproken dat ik een nieuwe tafel voor in het pand maak, maar slechts op één voorwaarde: zij leveren een boom uit de directe omgeving van het bezoekerscentrum en ik zaag deze in planken, droog hem en ontwerp een nieuwe tafel. Na ongeveer een jaar wachten kwam daar het verlossende telefoontje. In het park tussen de Akkerwinde en de Zeewinde moesten zes elzen gerooid worden om meer licht te brengen in het groen en de huizen er achter. Daar mocht ik er een van uitkiezen. Deze is het geworden, een stam van 4,5 meter lang en een diameter van 60 cm. Daar ga ik een flinke tafel van maken;






Geen opmerkingen:

Een reactie posten