zaterdag, mei 21

# LOKAALHOUTDAGEN

Vandaag met de auto naar Leersum geweest, daar had Staatsbosbeheer samen met Lokaalhout de #lokaalhoutdagen georganiseerd. Dunningshout uit de bossen daar, werd door Lokaalhout tot planken gezaagd, voor zowel particulieren als voor bedrijven. Ik heb daar beslag kunnen leggen op een mooie prunus (een zoete kers). Een tweetal trekpaarden bracht de stam naar de mobiele zaagmachine. De stam heb ik laten opdelen in planken van 27mm en 52mm. Eigenlijk meer hout dan ik mee wilde nemen, en mijn ouwe trouwe Volvo zakte door het gewicht aardig door zijn veren. Hebberig word je er van. Er lagen nog zoveel  mooie stammen, maar daar heb ik nu nog geen ruimte voor. Eerst moet ik nog een plek creëren waar ik deze kers de komende jaren rustig kan laten drogen.








2 opmerkingen:

  1. Hey Wilfred,

    Je hebt je aardig kunnen beheersen? Die goeie oude Volvo weet niet wat ie meemaakt. Ziet er uit als mooie "grondstof" voor één van je creaties. En leuk dat je het op deze manier hebt kunnen kopen.

    Groeten,
    Bob en Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He die Wilfred,

    Ziet er goed uit en past echt prima in die bolide van jullie hahaha. Ik hoop dat het hout van goede kwaliteit is en je je plannetjes goed kunt uitvoeren.

    gr
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen